Czym jest marketing w społecznościach

Marketing, czyli najbardziej dynamiczne zjawisko mające na celu za propagowanie i w efekcie sprzedanie danej usługi, marki, bądź też produktu. Marketing to także wszelkie kompleksowe działania na rzecz pozyskania dobrego wizerunku.

Dobry marketing to przede wszystkim efektywna reklama – internetowa, kontekstowa, bezpośrednia, to jakie ona ma oblicze jest już sprawą drugorzędną, najważniejsze w tym wszystkim jest miejsce jej prezentacji a także to jak zostanie ona odebrana przez daną wspólnotę. Doskonałym miejsce gdzie marketing może w pełni spełnią swą rolę są serwisy społecznościowe. W takich miejsca po pierwsze można w wyjątkowo prosty sposób poznać odbiorcę, a tym samym stworzyć reklamę jakby uszytą na jego potrzeby. Społeczności mają ogromna moc działają niczym motor napędowy, zarówno w aspekcie pozytywnym jak i negatywnym, – jeżeli jeden z odbiorców ją pozytywnie odczyta, za nim jakby w ślad idą inni, natomiast negatywny odbiór może skutkować stratami i wyparciem z rynku produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Rola marketingu internetowego

Internet jako największe i najbardziej wpływowe medium stał się wyjątkowo często stosowanym źródłem przekazu wszelkich informacji a w tym także marketingowych. Większość z nas posiada stały dostęp do Internetu, zarówno w swych gospodarstwach domowych, jak również w pracy czy na uczelni, zatem nie sposób by każdego dnia nie napotkać rozmaitych oblicz marketingu internetowego (w postaci […]

Visual merchandising

Aranżacja wystaw sklepowych ma konkretny cel – zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu i do zakupów. Fachowe projektowanie witryn sklepowych zapewnia stały przypływ klientów. Statystyki wykazują, że prawie 25% osób odwiedzających sklep, decyzję o zakupie podejmuje pod wpływem wyglądu wystawy. Witryna sklepowa jest wizytówką sklepu. Informuje ona klienta o stylu sklepu i asortymencie. Sztuka kreatywnej ekspozycji, […]

Wady i zalety marketingu w społecznościach

O wadach i zaletach marketingu w społecznościach dyskutowano już wiele a wnioski nasuwają się przede wszystkim jedne – to potęga dzisiejszego rynku. Ogromną zaletą tegoż typu reklamy bezpośredniej jest łatwość dostępu do dużej rzeszy odbiorców, to także możliwość określenia segmentów konsumentów (pod kątem upodobań, zainteresowań, wieku, płci, wykształcenia, itd.). Marketing to niezmiernie żywe i intensywnie […]

Tablice wystawiennicze w urzędach

Każdy urząd jest odwiedzany codziennie przez wielu interesantów, którzy załatwiają w nim różnego rodzaju formalności lub chcą dowiedzieć się czegoś od pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w punkcie informacyjnym ulotek oraz innych materiałów informacyjnych, z których potencjalni petenci mogą czerpać wiedzę. Nowoczesne tablice wystawiennicze umożliwiają odpowiednią ekspozycję takich ulotek, broszur i katalogów, aby każdy miał […]

Naklejki reklamowe online czy na miejscu?

Spór o to, gdzie lepiej składać swoje zamówienia na wydruk różnego rodzaju materiałów reklamowych bądź piśmienniczych, z pewnością będzie trwał jeszcze długo i wiele zależy od preferencji klienta. Osoby drukujące naklejki reklamowe online z pewnością doceniają możliwość spokojnego wykorzystania edytora graficznego na stronie drukarni. Czas poświęcony na wprowadzanie i modelowanie zamówienia w Internecie jest nieograniczony, […]