Visual merchandising

Aranżacja wystaw sklepowych ma konkretny cel – zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu i do zakupów. Fachowe projektowanie witryn sklepowych zapewnia stały przypływ klientów. Statystyki wykazują, że prawie 25% osób odwiedzających sklep, decyzję o zakupie podejmuje pod wpływem wyglądu wystawy. Witryna sklepowa jest wizytówką sklepu. Informuje ona klienta o stylu sklepu i asortymencie. Sztuka kreatywnej ekspozycji, która ma zachęcić klienta do zakupów, jest przykładem wysokiej klasy komunikacji. Poprzez elementy całej scenografii, kolory, światło i obraz wyraża unikatowe treści bez słów. Dzięki temu około 80% osób mijających wystawę podejmuje decyzję o wejściu do sklepu, a 3/4 z nich opuszczają sklep z zakupami.

Właściwie zaaranżowana wystawa sklepowa

Skuteczne projektowanie witryn sklepowych kieruje się konkretnymi zasadami. Obraz zaproponowany na wystawie powinien by spójny z klimatem sklepu, zgrany kolorystycznie, harmonijny i nieprzeładowany. Łatwiej jest skomponować wystrój wystawy zamkniętej, która tworzy własną przestrzeń. O wiele trudniejsze jest zaprojektowanie wystroju wystawy otwartej, który musi współgrać z wnętrzem sklepu.

Wymiana aranżacji wystaw

Również to, w jakich odstępach czasowych należy wymieniać wystrój wystaw sklepowych, jest ważne dla wyników sprzedaży. W sklepach zlokalizowanych w pasażach miejskich powinno się aranżować witryny na nowo co 1-2 tygodnie. W przypadku sklepów w centrach handlowych okres ten wydłuża się do około 3 tygodni. Zmiana wystawy daje możliwość dotarcia do coraz to innej grupy klientów. Jest też okazją do zaprezentowania nowych trendów i możliwości stylistycznych.

Related Posts

Usługi marketingu internetowego dla małych firm

Małe firmy również bardzo chętnie korzystają z marketingu internetowego. Jest to dość tania forma reklamy, a w obecnej dobie komputeryzacji okazuję się całkiem skuteczna i dociera do coraz szerszej grupy odbiorców. Obecnie na rynku powstaje sporo firm zajmujących się usługami marketingu internetowego dla małych firm. Nie ma w tym nic dziwnego, bo skoro jest popyt […]

Tablice wystawiennicze w urzędach

Każdy urząd jest odwiedzany codziennie przez wielu interesantów, którzy załatwiają w nim różnego rodzaju formalności lub chcą dowiedzieć się czegoś od pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w punkcie informacyjnym ulotek oraz innych materiałów informacyjnych, z których potencjalni petenci mogą czerpać wiedzę. Nowoczesne tablice wystawiennicze umożliwiają odpowiednią ekspozycję takich ulotek, broszur i katalogów, aby każdy miał […]

Czym jest marketing w społecznościach

Marketing, czyli najbardziej dynamiczne zjawisko mające na celu za propagowanie i w efekcie sprzedanie danej usługi, marki, bądź też produktu. Marketing to także wszelkie kompleksowe działania na rzecz pozyskania dobrego wizerunku. Dobry marketing to przede wszystkim efektywna reklama – internetowa, kontekstowa, bezpośrednia, to jakie ona ma oblicze jest już sprawą drugorzędną, najważniejsze w tym wszystkim […]

Przykłady działań marketingowych w portalach społecznościowych

Oblicz działań marketingowych w środowiskach internetowych a dokładnie mówiąc na znaczących się portalach jest wyjątkowo wiele, począwszy od prostych a jednak efektywnych linków sponsorowanych, na reklamie graficznej skończywszy. Jednakże, co ciekawe ten typ marketingowych działań nie wpływa już tak silnie na odbiór konsumenta, dzisiejszy użytkownik sieci, czyli także odbiorca produktów i usług, jest już wyjątkowo […]

Naklejki reklamowe online czy na miejscu?

Spór o to, gdzie lepiej składać swoje zamówienia na wydruk różnego rodzaju materiałów reklamowych bądź piśmienniczych, z pewnością będzie trwał jeszcze długo i wiele zależy od preferencji klienta. Osoby drukujące naklejki reklamowe online z pewnością doceniają możliwość spokojnego wykorzystania edytora graficznego na stronie drukarni. Czas poświęcony na wprowadzanie i modelowanie zamówienia w Internecie jest nieograniczony, […]