Visual merchandising

Aranżacja wystaw sklepowych ma konkretny cel – zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu i do zakupów. Fachowe projektowanie witryn sklepowych zapewnia stały przypływ klientów. Statystyki wykazują, że prawie 25% osób odwiedzających sklep, decyzję o zakupie podejmuje pod wpływem wyglądu wystawy. Witryna sklepowa jest wizytówką sklepu. Informuje ona klienta o stylu sklepu i asortymencie. Sztuka kreatywnej ekspozycji, która ma zachęcić klienta do zakupów, jest przykładem wysokiej klasy komunikacji. Poprzez elementy całej scenografii, kolory, światło i obraz wyraża unikatowe treści bez słów. Dzięki temu około 80% osób mijających wystawę podejmuje decyzję o wejściu do sklepu, a 3/4 z nich opuszczają sklep z zakupami.

Właściwie zaaranżowana wystawa sklepowa

Skuteczne projektowanie witryn sklepowych kieruje się konkretnymi zasadami. Obraz zaproponowany na wystawie powinien by spójny z klimatem sklepu, zgrany kolorystycznie, harmonijny i nieprzeładowany. Łatwiej jest skomponować wystrój wystawy zamkniętej, która tworzy własną przestrzeń. O wiele trudniejsze jest zaprojektowanie wystroju wystawy otwartej, który musi współgrać z wnętrzem sklepu.

Wymiana aranżacji wystaw

Również to, w jakich odstępach czasowych należy wymieniać wystrój wystaw sklepowych, jest ważne dla wyników sprzedaży. W sklepach zlokalizowanych w pasażach miejskich powinno się aranżować witryny na nowo co 1-2 tygodnie. W przypadku sklepów w centrach handlowych okres ten wydłuża się do około 3 tygodni. Zmiana wystawy daje możliwość dotarcia do coraz to innej grupy klientów. Jest też okazją do zaprezentowania nowych trendów i możliwości stylistycznych.

Related Posts

Przykłady działań marketingowych w portalach społecznościowych

Oblicz działań marketingowych w środowiskach internetowych a dokładnie mówiąc na znaczących się portalach jest wyjątkowo wiele, począwszy od prostych a jednak efektywnych linków sponsorowanych, na reklamie graficznej skończywszy. Jednakże, co ciekawe ten typ marketingowych działań nie wpływa już tak silnie na odbiór konsumenta, dzisiejszy użytkownik sieci, czyli także odbiorca produktów i usług, jest już wyjątkowo […]

Czym jest marketing w społecznościach

Marketing, czyli najbardziej dynamiczne zjawisko mające na celu za propagowanie i w efekcie sprzedanie danej usługi, marki, bądź też produktu. Marketing to także wszelkie kompleksowe działania na rzecz pozyskania dobrego wizerunku. Dobry marketing to przede wszystkim efektywna reklama – internetowa, kontekstowa, bezpośrednia, to jakie ona ma oblicze jest już sprawą drugorzędną, najważniejsze w tym wszystkim […]

Naklejki reklamowe online czy na miejscu?

Spór o to, gdzie lepiej składać swoje zamówienia na wydruk różnego rodzaju materiałów reklamowych bądź piśmienniczych, z pewnością będzie trwał jeszcze długo i wiele zależy od preferencji klienta. Osoby drukujące naklejki reklamowe online z pewnością doceniają możliwość spokojnego wykorzystania edytora graficznego na stronie drukarni. Czas poświęcony na wprowadzanie i modelowanie zamówienia w Internecie jest nieograniczony, […]

Tablice wystawiennicze w urzędach

Każdy urząd jest odwiedzany codziennie przez wielu interesantów, którzy załatwiają w nim różnego rodzaju formalności lub chcą dowiedzieć się czegoś od pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w punkcie informacyjnym ulotek oraz innych materiałów informacyjnych, z których potencjalni petenci mogą czerpać wiedzę. Nowoczesne tablice wystawiennicze umożliwiają odpowiednią ekspozycję takich ulotek, broszur i katalogów, aby każdy miał […]

Wady i zalety marketingu w społecznościach

O wadach i zaletach marketingu w społecznościach dyskutowano już wiele a wnioski nasuwają się przede wszystkim jedne – to potęga dzisiejszego rynku. Ogromną zaletą tegoż typu reklamy bezpośredniej jest łatwość dostępu do dużej rzeszy odbiorców, to także możliwość określenia segmentów konsumentów (pod kątem upodobań, zainteresowań, wieku, płci, wykształcenia, itd.). Marketing to niezmiernie żywe i intensywnie […]