Aranżacja wystaw sklepowych ma konkretny cel – zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu i do zakupów. Fachowe projektowanie witryn sklepowych zapewnia stały przypływ klientów. Statystyki wykazują, że prawie 25% osób odwiedzających sklep, decyzję o zakupie podejmuje pod wpływem wyglądu wystawy. Witryna sklepowa jest wizytówką sklepu. Informuje ona klienta o stylu sklepu i asortymencie. Sztuka kreatywnej ekspozycji, która ma zachęcić klienta do zakupów, jest przykładem wysokiej klasy komunikacji. Poprzez elementy całej scenografii, kolory, światło i obraz wyraża unikatowe treści bez słów. Dzięki temu około 80% osób mijających wystawę podejmuje decyzję o wejściu do sklepu, a 3/4 z nich opuszczają sklep z zakupami.
Właściwie zaaranżowana wystawa sklepowa
Skuteczne projektowanie witryn sklepowych kieruje się konkretnymi zasadami. Obraz zaproponowany na wystawie powinien by spójny z klimatem sklepu, zgrany kolorystycznie, harmonijny i nieprzeładowany. Łatwiej jest skomponować wystrój wystawy zamkniętej, która tworzy własną przestrzeń. O wiele trudniejsze jest zaprojektowanie wystroju wystawy otwartej, który musi współgrać z wnętrzem sklepu.
Wymiana aranżacji wystaw
Również to, w jakich odstępach czasowych należy wymieniać wystrój wystaw sklepowych, jest ważne dla wyników sprzedaży. W sklepach zlokalizowanych w pasażach miejskich powinno się aranżować witryny na nowo co 1-2 tygodnie. W przypadku sklepów w centrach handlowych okres ten wydłuża się do około 3 tygodni. Zmiana wystawy daje możliwość dotarcia do coraz to innej grupy klientów. Jest też okazją do zaprezentowania nowych trendów i możliwości stylistycznych.