O wadach i zaletach marketingu w społecznościach dyskutowano już wiele a wnioski nasuwają się przede wszystkim jedne – to potęga dzisiejszego rynku.
Ogromną zaletą tegoż typu reklamy bezpośredniej jest łatwość dostępu do dużej rzeszy odbiorców, to także możliwość określenia segmentów konsumentów (pod kątem upodobań, zainteresowań, wieku, płci, wykształcenia, itd.). Marketing to niezmiernie żywe i intensywnie rozwijające się zjawisko, które w całym w swym dobrodziejstwie może także zawierać wiele negatywnych aspektów, zbyt intensywnie, wręcz nachalnie wdrażany marketing może wywoływać niechęć do produktu, a także zrażać negatywne odczucia. Marketing w społecznościach może się także natknąć na falę nie tylko pozytywnych opinii, ale także negatywnych komentarzy, które z kolein są wyjątkowo mocnym bodźcem do zniechęcenia się do danej marki. Zatem by marketing w społecznościach mógł odnieść pożądany skutek warto nim operować wyjątkowo sprawnie i rozważnie, a przede wszystkim z świadomością, iż dzisiejszy konsument to wyjątkowo wymagająca i zaznajomiona z rynkiem osoba.