Reklama wcale nie musi być nudna i bezpośrednia, a specjaliści od marketingu doskonale o tym wiedzą. Aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, a jednocześnie nie czynić spotu irytującym, można wykorzystać różne, bardzo zróżnicowane środki przekazu, jak na przykład storytelling. Ten konkretny trend bardzo zyskał na popularności w ostatnich latach, głównie za uwagi na to, że statystyki wskazały na jego faktycznie wysoką skuteczność, co zwróciło uwagę profesjonalnych agentów marketingowych. Jak można się spodziewać, spopularyzowanie storytellingu w reklamie znacznie przyczyniło się do jego rozwoju i przybrania nowych form. Co w takim razie jest obecnie w modzie?
Storytelling w popularnym wydaniu
Aby reklama była interesująco, coraz częściej decyduje się na urozmaicenie jej poprzez wprowadzenie elementów fabularnych. Mogą one przybierać formy niezwykle proste, na przykład poprzez ustanowienie stałych postaci, tak zwanych maskotek, których przygody są prezentowane w serii reklam, prowadząc do prezentacji wybranego produktu. Jest to dość popularna metoda, lecz jej skala znacznie różni się pomiędzy poszczególnymi markami. Niektóre budują całą swoją tożsamość wokół ustalonej, łatwo rozpoznawalnej maskotki, czy przynosi całkiem dobre efekty.
Więcej dowiesz się na: https://monikaapitz.pl/
Czy fabularne reklamy są korzystne?
Tworząc reklamę z fabułą, trzeba podwójnie przyłożyć się do jakości jej produkcji oraz zastosowanych środków artystycznych. Nie tylko sama opowieść, ale także jej przekaz i forma muszą być spójne i integralnie łączyć się z jej faktycznym celem, jakim jest promocja wybranego produktu, marki bądź usługi.