Oblicz działań marketingowych w środowiskach internetowych a dokładnie mówiąc na znaczących się portalach jest wyjątkowo wiele, począwszy od prostych a jednak efektywnych linków sponsorowanych, na reklamie graficznej skończywszy.
Jednakże, co ciekawe ten typ marketingowych działań nie wpływa już tak silnie na odbiór konsumenta, dzisiejszy użytkownik sieci, czyli także odbiorca produktów i usług, jest już wyjątkowo wymagający a przede wszystkim żądny wrażeń i innowacyjnych przedsięwzięć. Stąd też pomysł na nowoczesne działania marketingowe, które jakby wciągają samego odbiorcę do tworzenia danej reklamy, czy wizerunku marketingowego marki. Mądre posunięcia marketingowe powodują, iż sam użytkownik poprzez swój aktywny udział na owych portalach jest źródłem przekazywania reklamy, a także po części sam ją kreuję. Praktycznie każdego dnia widujemy na swych portalach informację, iż któryś z naszych znajomych coś „lubi”, coś poleca, bądź taż bierze w czymś udział, a my za ich przykładem czynimy podobnie tym samym wypełniamy priorytetowe założenia marketingowców.